De Prin Santuri Adunate Si-napoi La Lume Date

Cand un taran incepe sa gandeasca,..Clasa Politica Trebui' sa se fereasca.Nu sunt scriitor,asa ca rog frumos,a-mi fi iertata caligrafia.

luni, 11 aprilie 2011

Scumpirea energiei cu 4.5% si "cogenerare' pentru fraieri

       " Incepand cu 1 aprilie, costul energiei electrice va creste cu 4,5%."Consumatorii casnici" vor plati lunar cu 1,8 lei pe 100 kWh mai mult, pentru sprijinirea productiei de energie in unitati de cogenerare de inalta eficienta. Nu este vorba de cresterea pretului energiei, ci de un cost suplimentar", au declarat pentru Mediafax surse din Ministerul Economiei.Tariful pentru 100 kWh, consumul mediu lunar pe gospodarie in Romania, este in prezent de 40 lei, astfel ca valoarea facturii va creste cu 4,5%.Banii colectati vor fi folositi pentru investitii in unitati de productie in cogenerare de inalta eficienta, care consuma mai putine materii prime si emit mai putine noxe.In schimb, costurile de productie sunt mari din cauza tehnologiilor mai scumpe. Valoarea contributiei este stabilita prin ordin al presedintelui Autoritatii Nationale de Reglementare in domeniul Energiei (ANRE) si va fi inclusa in factura lunara la electricitate."

Sursa Mediafax

       Da cateodata de 1 aprilie, ma scarpin cu mana dreapta, la tampla stanga,cautand sa inteleg sensul cuvintelor si  intelesul legilor,greu foarte greu,..nu pot intelege cum noi romanii parca sunte-m blestemati de nu stiu ce duhuri rele,dupa ce, cincizeci si ceva de ani de comunism,.......am strans cureaua sa "faurim socetatea multilateral dezvoltata",dupa ce "revolutia",a facut actionarii pe temir cine a fost desteptu' de moment,si dupa ce au fost vandute prin diferite metode intreprinderile Romaniei,ba pe un dolar,ba pe nu stiu ce MEBO,sau nu stiu care formula indelung gandita si tara asta a ramas saraca pana si cu "duhul cel iubitor" de venituri bancare ale BOR,dintr-o data ca prin minune,cetateanul trebuie sa o ia de la inceput, sa reconstruiasca aceia-si  "socetate multilateral dezvoltata".
        Da,...adica dupa cum suna anuntul Tov. Presedinte al  Autoritatii Nationale de Reglementare in domeniul Energiei (ANRE),"consumatorii casnici",adica ai' care oricum platesc mai mult la facturare,ca nu au loc de "baietii destepti",cica trebuie obligatoriu si fortat sa participe la "sprijinirea productiei de energie in unitati de cogenerare,adica ...auzi tu  de cogenerare,.... de inalta eficienta",cum sa ma scarpin ' pi' stanga, pi' dreapta,ori pi' mijloc? ,...ca nu-nteleg,si mie ce-mi iese din aceasta treaba?!?!Cine ma cinsteste sa particip si eu acolo cu o coliva,pentru pomenirea realizarilor postrevolutionare?macar cu-o actiune,s-o vand la colt de strada/!?!Cica "banii colectati vor fi folositi pentru investitii in unitati de productie in cogenerare de inalta eficienta",pai.....efecienta asta am vazut-o si la o echipa de fotbal de prin Valea Jiului,in care s-a investit cateva zeci de milioane de dolari si,...a dracu de prinse "Campions Ligue",ba nu se situa' nici pe vreun loc fruntasi in "Liga lui Mitica",si ma intreb ca ,daca eu acum na ,...ma apuca asa obligat sa cer socoteala pentru aceasata infaptuire,pot sa ma astept ca vreodata-n tara asta, banii incasati usor se vor fi cheltuit si bine?Nu cred,asa taran cum sunt ca daca eu stau la tara si ma incalzesc cu lemne,astia pot cumva sa ma ajute sa "consum mai putine materii prime si sa emit mai putine noxe",nu stiu ce eficienta va avea soba mea,daca mai platesc ceva in plus la factura de energie electica?!?Da poate eu sunt prost,...da,poate sunt prost,na...acum nu am multa scoala,dar nici curent in soba n-am,...m-am uitat si,....canci, singurul curent ce circula pe acolo este curentul de aer de la tirajul fumului,in rest nimic,si basca ca soba asta de teracota nu-mi cogenereaza de cat cenusa.Si va mai spun ca la mine tehnologia asta nu e deloc scumpa,ca mai pacalesc soba si cu ceva coceni de la vite,ca-i pacat sa-i arunc si nici balegar nu mai fac ca ce sa faca cu el ?,agricultura nu mai este la moda.Acum stau si ma gandesc, oare astia cand o sa bage si rovinieta pe drumuri de tara pentru carute?Oricum caii mor de foame.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu