De Prin Santuri Adunate Si-napoi La Lume Date

Cand un taran incepe sa gandeasca,..Clasa Politica Trebui' sa se fereasca.Nu sunt scriitor,asa ca rog frumos,a-mi fi iertata caligrafia.

miercuri, 13 aprilie 2011

Acordul de "stai pe loc" cu FMI, in viziunea taranului

      Afara ploua si ploua bine,parca a face,asa, in placu' taranului,....ploaia-i ce-i mai valoroasa, pentru noi taranii, mai valoroasa decat o transa de-aia FMI. pentru guvern,..o ploaie morometiana,ca sa fiu filozof,..aducatoare de speranta, mai abitir de cat un sobor de preotii,...din zece parohii.Pana mai ieri venea primavara,...apoi acu'la guvern e deadreptu' vara,...ma frate se bucura astia de crestere economica de 0.01, cat o fi de mica, nu conteaza,cresterea-asta,crestere sa fie,....de zici ca au descoperit sapunu',...asa se bucura,mare realizare!!!.Pentru noi e bine,ca ploua,..nu cu lapte si cu miere,..cu apa,...pe alocuri cu ceva iod de-a-la radioactiv,...cica trimis de aia de la "Fucushima",..aia din Japonia,aia,..ca cica te plictisesti cu avionu, s-ajungi acolo la ei.Dar ce mai conteaza,daca ploua e bine,..e bine ca mai scoatem oleaca si noi capu din criza.
     Da ,..ca-mi adusei aminte,la ce ma gandeam,..pai ma gandam la zarzavagiul al' de american,..ala cum ii zice?,...asa ma!,..mi-am adus aminte ,Jeffrey Franks,..asa-l cheama(..mai bine-l chema masa acasa),...da,.. asta fuse iar aici!,..la noi ,venii sa ne mai zica!?,...ce sa facem,...ce sa mai reorganizam,..cica venii sa mai discute despre acordul ala?!?,...cum ii zice ,.."Stand-By",...adica un fel de-"stai pe loc",ca altfel stau eu si ma gandesc?,...mai mergeam si noi inainte,macar un pic?,..macar un pic de tot,..da' noi parca tot inapoi,s-au pe loc....Pe loc, eu zic ca-i mai bine,decat inapoi,..nu?..ca-napoi inseamna in comunism?,..si acu chiar daca nu a fost,asa rau comunismu', cum fu' capitalismu' asta,..parca tot na-si vrea asa inapoi!?!,..nu de alta,..da acu avem mai multe televiziuni,..si atunci nu era decat una!,..asa doar una!,..si pe deasupra ma omora rau cu baletul ala,..nu ca acu',nu fac si-astia balet pe la tv,..mai fac ca-i vazui,..vazui si pe unu,..parca consilier undeva prin capitala,..da ma frate ala de se maimutarea,..cica se zice ca imita pe unu',"Maical",..topaia bine consilieru',..avea talent la topait,..ca na ce sa faci?,toata ziua-n consiliu,.te saturi sa stai jos,..mai topai si tu sa te dezmortesti,sa-ti intinzi fundu',ca?..na acu esti si tu om,..nu?Eu prima oara,crezui ca-i reclama la vreo vedeta!,asa crezui,ca prea-l dadeau aia din juma in juma de ora,..mai tarziu ma dumirii ca-i consilier,da lasal dracu ca nu prea-l cunosc, si eu cu cine nu ma cunosc,nu ma bag in seama.
      S-a revin la "zarzavagiu", la asta Jeffrey,...ma oameni buni pai asta de-i dai 400 sute lei,..de-i dai,..si-l pui sa faca ceva economie de piata la vreo taraba,..ma asta intra-n faliment in prima saptamana,..ca eu stiu,..ca una-i economia americana,...alta-i economia romaneasca,..aia au dolari,..noi aven lei si platim in euro,..da in euro,..la noi unde te duci zice pret in euro,..dupa care face "excengiul",..si-ti cere lei.Nu ma intreba de unde stiu?,ca eu stiu!,..pai daca vine "lumina",la plata,pe factura scrie lei,..da-ti scrie si curs,..scrie curs,..daca te duci sa-ncarci telefonu,...cum care telefon!?,mobil ba!,celularu',..ce crezi,ca daca-s de la tara eu n-am?!?...-zic daca te duci sa-ncarci telefonu', fatuca de la magazin te-ntreaba?,..cati euro vrei?..eu-i raspund mereu cati poti sa-mi dai?..si ea zice,..-nu bre!,..-stai asa ca nu mai inteles!,...cu cat vrei mata sa-ncarci telefonu?...eu!,..mirat,raspund!,..cu cati are banca!?,...mai fac asa pe prostu,doar o merge,..da nu merge.Asa ca la noi problema-i complicata,..ca si masina daca vrei sa-ti cumperi tot euro,..da ca leii,..ti cere la sfarsit dupa ce face conversia,..si cam asa- peste tot,peste tot.
      Da-ia ma-ntreb?,...eu cum o gandii baiatu ala,americanu,economia nu stiu?,..eu zic ca el pleaca de-acasa cu lectia invatata,..dar?...o invata in dolari,..porma trebuie sa-o schimbe-n euro,dupa aia in lei,porma trebuie sa plece cu ea iar in dolari,..ca daia nu-i prea da socoteala,ori nu stie adunare,ori inmultirea?!?!,..sigur ceva se-ntampla,de nu-i iese scaderea,...sigur...Da ma ca uite venii!,..venira si americanii,..ca uitai sa va spun ca-l batran,...bunicu,..ii astepta vreo cinzeci de ani,..ii astepta,..si-mi zicea ca de-or veni astia ,..apoi o s-o ducem bine,..si uite ca venira.Da n-au ganduri bune,..nu-s prietenoase,..ca acu, cand veni asta,...acu devreme..sa fie vreo saptamana,..anunta astia la televizor,..ca asta?,..americanu,..cica ceru sa se ridice pretu' la benzina si la gaze,..si mai zise la ceva?,..a la curent!,..da cica se se majoreze pretu cu vreo 30 la suta!!?,..da ma ca in rest eram eftini rau!,..ca ajunse pretu la tutun,precum cartusu lu ala de la primarie!,..ca uita-i,uita-i sa va spun,..ma duse-i la primarie,..dupa o hartie pentru aia la apia,..da..si acolo avea ala pe birau o cutiuta,o cutiuta cu catran in ea!,..eu de plictiseala si curios din fire puse-i mana pe ea,....-stai bre! se auzi...eu inlemnii!?!?...cu,cutia-n mana,..-stai!!!,..-zise secretaru,..-sa nu scapi cartusiu',...?!?!...ma cam speriai un pic,...-zic daca-l scap,sa vezi ,poceala!...-zic i-al usor sa nu explodeze,..-i-al usor!..zice,..-stai linistit ca nu explodeaza,...-zic nu?...-zice nu!...-dar sa nu-l scapi, ca costa vre-un milion si ceva,..a? zic eu,..-da de ce costa atata?..-pai asa costa,...-si la ce-ti trebuie asa scump,...-pai la imprimanta zise el !,...-la imprimanta!?!...asa?!?...zic,- si ce face imprimanta aia?!!!...-pai uite-ti scot foaia la ea,....a?..-zic eu ,...si cu un ochii privii spre masina de scris,aia veche a primariiei,..aia la care scria Maria a lu' Gogoasa,...da aia a lui Gogoasa,zacea pe-un dulap,...schimba banda la sase luni,...si pe vremea aia scria,..ca na,... era si productie!...nu ca,acu'!..
        Dar hai ca deraiez,de la subect,..-mai deviez,ca ma trec asa ganduri,..-si veni asta, "zarzavagiul",..si zise sa scumpeasca!,..ca crescu' pretu' la baril!?,..pai daca nu sti?... barilu-asta,este asa cum este la noi litru,da e pe americaneste,..ca petrolul nu se vinde decat la baril,numai asa!!.Si stau si ma gandesc?,ca asa scumpit ,..dupa cum i-mi aduc aminte ,tot mai eftin este,...decat acu' cativa ani,..tot mai eftin,...si nu pra inteleg eu?.. de ce trebui musai sa scumpim noi benzina asta acu?!..nu inteleg si pace.Da o sti el americanu,o sti,o face parte din acordul ala!! ,..ala "stai pe loc",..da ca-sa nu stam asa?,..sa rada lumea de noi,..o fi zis americanu? s-o ia banzina inainte,..eu asa cred,..ca alta explicatie nu exista,asa cred,..musai sa-o ia si la noi ceva nainte,..musai!.
       Dar hai ca mai vorbim,..si voi mai zice pa-ci cate ceva,..asa cand mi s-o parea impotrant,acuma stau pe loc si-astept,..no ziua buna.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu