De Prin Santuri Adunate Si-napoi La Lume Date

Cand un taran incepe sa gandeasca,..Clasa Politica Trebui' sa se fereasca.Nu sunt scriitor,asa ca rog frumos,a-mi fi iertata caligrafia.

luni, 11 aprilie 2011

Dupa Douazeci De Ani

         Ma fratie dupa doua zeci si ceva de ani,.....ani,....aia de care speram cu tontii sa scapam,si s-o duce-m, o viata asa occedentala,...de parca fusera ieri......asa trecura,ma...eu tot gandesc,...asa cateodata,cum de trecura ei si seperanta noastra trecu odata cu ei.....Eu prostila,...al' din popor asa cum stau,...na acu' nu stau prea bine,...n-am cum,...nu pot...nu,...ma lasa,...constinta,...ca asa-mi vine cateodata....s-a ma fac haiduc,...dar...tot eu stau si gandesc,...ganduri,...ca postu-i asta ocupat......Da ma frate e ocupat,...si asta inca din decembre,da ma,...din decembre 89',..se suira uni pe el, si ioc de mai poti sa-i dai laoparte,la o parte.
         Ma frate de mult vuse-i sa intru in politica,...dar nu avui',... fler,...ma baga-i unde-i partidu-n opozitie,si 'nafara de lipit afise si ceva sedinte,...nu puse-i mana pe nimic,adica sa ajung sa "iau" si eu asa ceva "decizii".Cica ca s-ajungi la "cascaval" trebuie sa investesti,...spu-se unu odata,..asta-i aspectul,care nu-l intelesei,...adica cum?!?..zic eu,...sa investesc ce?ca investi timp,...sinceritate,..na da, sincer fuse si ailalti,cand promisesera,in "bezna" alegerilor...Cica eu trebuie asa,...sa mai stau pe langa aia' mari ,..sa mai invat,..sa vad ce si cum.Cica numai asa pot ajunge sus,...cu rabdare,..da cu rabdare....rabd' ma,..da mai rabd'.
     Acu' eu stau si ma gandesc,...asa ca omu' de la tara,...ca asta-i cel mai de pret argument in politica,..rabdarea,adica,...sa rabzii' asa pana te izbeste cunoasterea,..ca fara cunoastere nu poti conduce,,,va zic nu poti,...da nu poti......Uite cat rabda' dl. Basescu,...si la primarie,..na omu rabda' si pe mare,si...cum vru' el sa eradicheze coruptia,...sa dea de pereti cu cei ce vrura raul poporului...Ma frate omul a vrut,da facu ce putu,..na ca-n politica cica nu esti singur,..e si opozitie,...si daca na-i majoritate,nu poti face mare branza,...ca na,...-de nu face taica cheag ,de unde sa faci branza?..Ma frate,...eu nu sunt din localitate,...da acum daca ai majoritate?,...dar totusi  nai?..ce faci?..aaa?..ce...faci?...Sau ce faci daca zici ca ai,...si n-ai?...da daca n-ai?..Daca ai tai in loc sa fie cu tine,...nu e?..Ca acum e.. "auttaider",..omu,da asta e...e "auttaider",...adica bag seama-n prostia,mea ca-i alti-i cu cascavalu!...adica joaca dupa cum canta altii,ai'cu cascaval?!...Nu de alta,.....da lui',placea sa fie jucator,...da bag de seama ca astia,...acum nu canta ce-i place lui,..nu?..Si el ce sa faca?..cui sa-i faca pe plac?...Poporului...ori..alora de investira-n el?..Cum sa joace el acu'?...Cum sa joace?!?!
       Stii ma frate?!?..eu stau si gandesc,...asa,..ca n-am ce face?!?!?!,...acu nu,..ca nu muncesc,..eu muncesc,..na ca trebui sa platesc,..sa aibe si statu'..de unde sa achite cheltuielile,..nu?..asa trebui'?..trebui' sa contibuii,..la consturirea de autostrazii?..sa contribuii la buget?..ca asa-i civilizat!?!....Da ma,...dar ma supara rau,...ma supara rau ...asa,...cand vad ca unii,din politica,..indiferent de apartinenta la partid,..cica evita,sa-si plateasca datoriile,...na datorii in urma afacerilor,..adica o fi vorba de cascavalul ala?,..de care auzisem'.Cica asa e bine ,..noi platim,...ei nu?!?!...Da eu stau si ma intreb?..pai daca noi astia de jos trebuie s-a platim,obligatoriu' si fortat?..ei dupa ce legi se ghidoneaza?..da dupa ce legi?..si cum dracu ai' de trebui' sa aplice legea,..ai de sunt platiti din ce muncesc eu?..cum se face ca desi iau decizii gresite?!?!,..ma frate nu-i pedepseste nimeni?!?!?!?!?...mare mirare!!!,....si mare intrebare???,...oare dl. Bsescu poate raspunde,ca-l votai,...na atat vreau sa stiu?..sa-mi raspunda domne,...ca doar?,..atunci cand?,..il votai nu-mi dadu nimic,..da nimic,..crezui ca-o sa traiesc bine!!!...ca omul asa promisese.Unai alta ,altaii una!?.
      Ma,..ma omule avsei o mare napasta,...da una mare,...se puse dracu,..si-mi inbolnavii copilul,nu eu,..boala....dadui fuga la Giurgiu,...mare speranta,...da mare,si ramase-si asa,..cum ajunse-i cu el acolo,ma asez la coada,..la urgenta,...si stau,..si stau,...si am stat asa vreo doua ore,..da cica sa coboare doctora?!?,...ca cica este in vizita!?,..ma am stat,cum statu toata lumea.....,la un moment dat,..zic,asta moare si nimeni si nimic,daca mai stau o ora apar la stiri,...i-mi iau inima in dinti si decid sa plec catre Bucuresti,..catre capitala,..acolo aveam speranta,..ca la Giurgiu,...mori si nu te baga nimeni in seama,asta....spun poate aude si Arafad,..ala de-i prezent pe la tv mereu,..si poate da o fuga si pana la Giurgiu,...asa de pamflezie,..sa vaza el ce bine sunt tratati contribuabilii,...s-a aibe el curajul; sa spuna cum sistemul national de sanatate pentru o aceiasi interventie,este platit cu-n leu,..si ...cum sistemul privat este platit cu 10 lei fix pentu aceiasi interventie...Ma daca nu ma crezi pune mana si studiaza,..sa vezi c-am dreptate,oi fi taran ...dar nu sunt prost...Ma am ajuns,..am ajuns,..si asta-i in viata,..mare Dumnezeu,...am ajuns la spitalu'..al' de copii,.......Budimex,..parca,..sa-ti zic Mari,..si nu mai stiu cum,..ca avea un nume dasta din alta tara,..eu de Budimex il stiu,..ma luara astia,..nu pe mine,..pe copil,si ...dai analize,..si repeta analize,..si in sfarsit l-au internat,..Cum stateam pe acolo,.....ce sa vezi?,..undeva asa lipit pe un geam ,vad un afisi,...-pentru insotitorii a caror copii au mai mult de 3 ani trebui  s-a se plateasca o taxa de 15 lei / zi ?!?...intreb,de ce? si-mi zice o asistenta.-coplata,intelegi-coplata...?!?!.adica cum zic eu?...adica guvernul hotara' sa platesti pe langa asigurarea obligatorie,inca ceva!...ma zic asta e,..daca trebui,trebui,..ce mai atata vorbaraie...Ma ce ce ma uimi!?!,...ca vazui pe una ce trebaluia cu un mop,..asa si-i facea de treaba,..intra in wc-u,si dupa aia pe hol,..pe urma intra in saloane,..da ma ce ramasesi uimit!,..dadea cu mopul,..si in wc-u si pe hol ,..si pe saloane!..da ma si in saloane,cu acelasi mop.Ma sincer eu cand ma duc la wc-u nu ma sterg cu ziaru'si porma pun masa, la sapa pe el?!!?...na da poate asta-i marea tehnica de igiena in spitale...Poate,observa si domnul Arafad,..ceva?,asta dac-o ceti pe aici...Nu de alta dar arata astia la TV,..ceva probleme igienice,..si poate nu stiu oamenii aia din minister de unde provine problema?.
     Na ca ma apucai de una si dadu-i in alta...ca asa-i taranu,..nare rabdare,..nu,..nare,..ca rabda,..cat rabda,..si porma se fierse mamaliga prea mult...Da acum vorbii cam mult si-mie ca ma pun astia presedinte...na ma pe maine,..si pe cai.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu